Login

Register

Login

Register


גוגל אדוורדס – AdWords – יתרונות וחסרונות

פרסום בגוגל איך לקדם ממומן בגוגל קידום ממומן בגוגל PPC
קידום ממומן בגוגל PPC פרסום בגוגל

גוגל אדוורדס הוא כלי המוצע על ידי גוגל, ומציע קידום של מודעות פרסומת לעסק/לאתר שלכם במנוע החיפוש החזק בעולם. כלי זה מאפשר השגת מיקום מודעות בעמודים הראשונים לפי חיפוש , בתשלום. הגוגל אדוורדס, תורם לחשיפה רבה של אותם דפי נחיתה ואתרים המקודמים בקמפיין ממומן, אשר לא יעלו באופן רגיל במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. כמובן שמיקומים אלה הם הנצפים ביותר ובעלי אחוזי הקלקה גבוהים.

בניית אתרים איכותית חייבת להיות עם קידום טוב.

גוגל אדוורדס – יתרונות (Adwords)

יתרון ראשון ועיקרי של גוגל אדוורדס הוא אפשרות התשלום עבור קידום ממומן בגוגל (הקמפיין), לפי עלות הקלקה. משמע, המפרסם ישלם רק עבור גולשים אשר הקליקו בפעול על המודעה המקודמת, לעומת תשלום עבור חשיפה- מספר הפעמים שהמודעה הוצגה.

• משלמים רק עבור תוצאות ולא מעבר – עם גוגל אדוורדס, המפרסמים משלמים רק כאשר גולש מקליק על המודעה הממומנת, ללא תלות במשך התנוססות המודעה, כך שרק אם יקליקו על המודעה שלכם, תחויבו על כך.

• אפשר לקדם גם בתקציבים נמוכים – היופי הוא שאתם יכולים לקבוע את התקציב אותו תקצו להשקיע בקמפיין שלכם בגוגל, והתקציב ניתן שלינוי כל העת. אפשר להתחיל מתקציב נמוך מאוד, בהחלט לעומת התקציב שתדרשו להשקיע בכל אמצעי פרסום אחר, ולהגדיל אותו בהמשך אם תראו שזה משתלם לכם.

• פרסום מידי – שלא כמו פרסום אורגני שאורך זמן רב וממושך, המודעה שלכם בגוגל אדוורדס תפורסם במהרה, כמעט באופן מידי, על ידי כמה פעולות פשוטות. תוכלו לחסוך כך זמן רב ולהתחיל לייצר לידים ולהביא גולשים שיכנסו אל האתר שלכם ללא עיכובים למיניהם.

• בקרה ושליטה על הוצאות הפרסום – אתם המפרסמים קובעים את תקציב הפרסום מראש ויכולים לשנותו. אתם מחליטים כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בהקלקה אתם קובעים את תקציב הפרסום מראש, כמה אתם מעוניינים לשלם עבור הקלקה ומה הסכום המרבי שאתם מוכנים להקציב ליום התקציב היומי המקסימלי שלכם, כך תוכלו לשלוט בהוצאות ולמנוע חריגות מתקציבכם.

העלות המינימאלית לכל הקלקה נקבעת על ידי גוגל, וזאת על פי פרמטרים שונים כגון איכות המודעה (איכות מודעת הפרסומת נקבעת בין היתר לפי אחוז ההקלקות שהשיגה וכן לפי הקשר והרלוונטיות האתר שלכם למודעה עצמה.

בכל מקרה, גוגל לא תגבה מכם כסף מעל למחיר המקסימאלי להקלקה, אותם אתם, קבעתם בעצמכם מראש. בכל פנים ואופן חברת גוגל לא יכולה לגבות מעבר למחיר הקליק הגבוה ביותר אותו קבעתם מראש.

• פרסום אפקטיבי ויעיל – אתם אלו הקובעים מבעוד מועד, מה יהיו מילות המפתח שיקשרו את הגולשים למודעת הפרסומת שלכם, כך שמודעתכם תוצג בראש עמוד תוצאות החיפוש הקשורים למילות המפתח הרלוונטיות עבורכם. הודות לכך, תוכלו להגיע אל קהל איכותי יותר של לקוחות פוטנציאליים כך תוכלו להגיע ללקוחות פוטנציאלים, כיוון שהם מחפשים ביוזמתם דבר מה הנוגע לעסק שלכם.

מילות המפתח הן מילים או ביטויים המתקשרים לנושאי האתר שלכם, או לכל תחום אחר שתבחרו מראש. בהתאם לאותן מילות חיפוש, המודעה שיצרתם תעלה ותוצג בתוצאות החיפוש בגוגל וכן באתרים השותפים למנוע חיפוש זה.

• מיקוד לפי קהל יעד ואזור גיאוגרפי- ניהול נכון של המודעות שלכם באמצעות גוגל אדוורדס יאפשר לכם להגדיר עבור המודעה את קהל היעד הממוקד והרלוונטי עבורכם, מבחינת אזור גיאוגרפי, שפה, וימים ושעות להופעתה. שימוש נכון וחכם באפשרות זו יסייע לכם להגדיל את אחוז ההמרה של הגולשים באתר שלכם- משמע, להפוך את הגולשים ללקוחות משלמים.

• מעקב וסטטיסטיקה – תוכלו למדוד את יעילות קמפיין הפרסום שלכם בגוגל ואת כדאיותו ברמת עלות מול תועלת, באמצעות הכלים לניתוח סטטיסטי שיש באדוורדס.

• אין כל התחייבות – אינכם מחויבים על ידי חוזה או הסכם לקמפיין בגוגל. תוכלו להשהות או להפסיק את הקמפיין הממומן שלכם, ולחלופין, להאריך אותו, בכל רגע, ובהתאם לשיקול דעתכם.

גוגל אדוורדס – חסרונות  (Adwords)

• מחירי הקלקות גבוהים עבור ביטויים מבוקשים – ביטויים ומילות מפתח בתחומים תחרותיים, יכולים לעלות לא מעט כסף בשביל שהמודעה תקבל מיקום טוב ותוצג בתדירות גבוהה.

• גוגל אדוורדס מתאים יותר לאתרי מכירות- זהו כלי מצוין עבור עסקים המציעים מוצר עליו הם עושים רווח במידה סבירה ומעלה מכן, אך לרוב פרסום בגוגל אדוורס לא יהיה משתלם עבור עסקים שהאתר שלהם מתאפיין ביצירת רווחים מינוריים ויחס המרה נמוך.

• הקמת קמפיין אפקטיבי זה תהליך שלוקח זמן – חשוב להבין, כי בעיקר כשאין ניסיון בתחום, נדרש זמן ונדרשת השקעה לצורך למידה וביצוע בדיקות, על מנת שתיצרו קמפיין טוב ומוצלח (יצירה של קמפיין כוללת יצירת מודעה ממוקדת, הגדרת קמפיין כולל יצירת מודעות ממוקדות וניהול נכון של תקציב והגדרות לפרסומן)

• פרסום אף פעם לא מבטיח מכירה או יצירת רווחים – אתם כמפרסמים משלמים על כל הקלקה על המודעה, אך הדרך בין הקלקה להמרה של הגולש ללקוח משלם, אינה כה קצרה וקלה, ומצריכה עבודה רבה נוספת.

• התנהלות שגויה עלולה להביא להפסד כספי – פרסום מודעות אדוורדס בגוגל (Google Adwords) הינה דבר פשוט, אך למרות זאת, ניהול נכון של פרסומן מצריך ניסיון וידע. לכן, אם אתם מקימים קמפיין פרסומי בצורה שגויה, זה עלול לגרום להפסדים כספיים ושלא נדבר על נזקים תדמיתיים. הכסף התקציבי לפרסום, יכול כך, להתבזבז עוד יותר מהר בניהול לא מקצועי ואחראי.

• פרסום בתנאי תשלום – בניגוד לקידום אורגני, פרסום באמצעות גוגל אדוורדס הוא פרסום המותנה בתשלום, ומכאן, כאשר התקציב שלכם מסתיים, המודעות שלכם לא יוצגו עוד וסביר מאוד שתאבדו את פלח קהל הלקוחות שבפוטנציאל להגיע אל האתר שלכם דרך המודעה, זאת אלא אם תעדכנו תקציב להמשך הפרסום.

• הגולשים מעדיפים את התוצאות האורגניות על פני המודעות של אדוורדס – הגולשים בדרך כלל נוטים לתת יותר אמון באתרים העולים בתוצאות האורגניות של החיפוש.

• לא כל הקלקה היא הקלקה איכותית – צריך לקחת בחשבון שתמיד יהיו גם קליקים חסרי ערך ולא רלוונטיים, כמו הקלקות של סקרנים, הקלקות בשוגג, והקלקות של מתעניינים שאין להם כוונות רציניות.

Facebook
Google+
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. רציתי ללמוד קידום ממומן תוכל לעזור בעניין? אשמח שתיצור איתי קשר במייל פה, תודה.

  2. תיצור איתי קשר בבקשה, לגבי פרסום בגוגל, תודה.

  3. יוצר איתך קשר במייל 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן